• Naslovnica
  • O nama
    • Zaposlenici
    • Radno vrijeme
    • Programi
  • Dokumenti
    • Pravni akti
    • Upisi
    • Upravno vijeće
    • Financije (planovi)
    • Pedagoška dokumentacija
    • Natječaji
    • Pristup informacijama
    • Zakoni i propisi
    • Zakon o fiskalnoj odgovornosti
    • Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću
      • Prijedlog Odluke
  • Novosti
  • Kutak za roditelje
    • Jelovnik
    • Kućni red
    • Edukativne teme i savjeti
    • Logopedski kutak
    • Psihološki kutak
    • Knjižnica
    • Korisni linkovi
      • Općina Gornji Kneginec
      • Turistička zajednica
      • Lukin portal za djecu i obitelj
      • Logoped.hr
      • Portal udruge Roda
      • Hrabri telefon za odrasle
      • Portal Čitaj mi
  • Kontakt
Nazovite nas!
(042) 690 661
bubamara.kneginec1@gmail.com
Login
No apps configured. Please contact your administrator.

Login with your site account

Lost your password?

Dječji vrtić BubamaraDječji vrtić Bubamara
  • Naslovnica
  • O nama
    • Zaposlenici
    • Radno vrijeme
    • Programi
  • Dokumenti
    • Pravni akti
    • Upisi
    • Upravno vijeće
    • Financije (planovi)
    • Pedagoška dokumentacija
    • Natječaji
    • Pristup informacijama
    • Zakoni i propisi
    • Zakon o fiskalnoj odgovornosti
    • Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću
      • Prijedlog Odluke
  • Novosti
  • Kutak za roditelje
    • Jelovnik
    • Kućni red
    • Edukativne teme i savjeti
    • Logopedski kutak
    • Psihološki kutak
    • Knjižnica
    • Korisni linkovi
      • Općina Gornji Kneginec
      • Turistička zajednica
      • Lukin portal za djecu i obitelj
      • Logoped.hr
      • Portal udruge Roda
      • Hrabri telefon za odrasle
      • Portal Čitaj mi
  • Kontakt

Logopedski kutak

  • Home
  • Blog
  • Logopedski kutak
  • Artikulacijski poremećaji

Artikulacijski poremećaji

  • Posted by admin
  • Categories Logopedski kutak
  • Date 16/01/2020

ŠTO SU ARTIKULACIJSKO – FONOLOŠKI POREMEĆAJI?

Artikulacijski poremećaji odnose se na poremećaje izgovora jednog glasa ili skupine glasova, a nastaju zbog toga što dijete ili odrasla osoba ne može motorički izvesti određeni glas. Predstavljaju jedan od najučestalijih govornih poremećaja, a mogu se manifestirati  na tri načina:

  • omisije (izostavljanje glasa – npr. IBA umjesto RIBA)
  • supstitucije (zamjena jednog glasa drugim – npr. KOZA umjesto KOŽA)
  • distorzije (pogrešan način izgovora glasa – npr. jako umekšan izgovor glasova Š, Ž, Č ili francuski izgovor glasa R)

Uzroci artikulacijskih poremećaja mogu biti: nepravilan zagriz, rascjep usne i nepca, loš govorni uzor, slabija pokretljivost govornih organa (jezika, usana), socijalna i psihološka deprivacija.

Najčešći oblici artikulacijskih poremećaja su:

  • sigmatizam – poremećaj izgovora glasova S, Z, C, Š, Ž, Č, Ć, DŽ, Đ
  • lambdacizam – poremećaj izgovora glasova L, LJ
  • rotacizam – poremećaj izgovora glasa R
  • kapacizam i gamacizam – poremećaj izgovora glasova K i G

Svi glasovi hrvatskog izgovornog sustava moraju biti pravilno izgovarani i usvojeni do 5;06 god.

Fonološki poremećaji manifestiraju se teškoćama u auditivnoj percepciji, auditivnoj (fonemskoj) diskriminaciji i mentalnoj reprezentaciji (radnom pamćenju).

Obilježja fonoloških poremećaja:

  • smanjena razumljivost govora zbog velikog broja artikulacijskih teškoća
  • dijete može ispravno izgovoriti određeni glas kada je on izoliran, ali ga ne izgovara u svim pozicijama u riječi jer ga uglavnom uopće ne uočava
  • dijete točno izgovara određeni glas izolirano, ali nije sigurno gdje ga u riječi mora koristiti
  • jezične teškoće prisutne su i u ostalim sastavnicama jezika (sintaksa, semantika, morfologija)

Budući da su fonološki poremećaji često istovremeno prisutni sa artikulacijskim poremećajima, nazivamo ih artikulacijsko – fonološki poremećaji.

Djeca koja imaju fonološke teškoće, rizična su skupina za pojavu teškoća čitanja i pisanja u školskoj dobi, stoga je važno da  ih se pravovremeno prepozna i  uključi na logopedske vježbe.  Stručna logopedska pomoć podrazumijeva niz specijaliziranih metoda i postupaka s cijem korekcije poremećaja izgovora kod djeteta uz savjetodavni rad s roditeljima.

Literatura: http://logoped.hr/poremecaji-i-teskoce/poremecaji-izgovora/

Andrešić, D., Benc Štuka, N., Gugo Crevar, N., Ivanković, I., Mance, V., Mesec, I., Tambić, M. (2009). Najčešći poremećaji jezično – govorne komunikacije djece predškolske dobi. U: Andrešić D., Benc Štuka, N. Priručnik za roditelje, odgojitelje, pedijatre i sve koji prate razvoj djece. Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo.

  • Share:
author avatar
admin

Previous post

Adaptacija djeteta na boravak u vrtiću
16/01/2020

Next post

„Ekranitis“ – utjecaj medija na razvoj djece predškolskog uzrasta
16/01/2020

You may also like

Simptomi usporenog jezično – govornog razvoja
17 travnja, 2020

Simptomi usporenog jezično – govornog razvoja

Mama i tata, idemo čitati!
17 travnja, 2020

Čitanje je aktivnost koja se počinje podučavati u školskoj dobi, no temelji ili predvještine za razvoj uspješnog čitanja počinju već u ranoj dobi. Što roditelji mogu učiniti? Roditelji bi trebali okružiti dijete slikovnicama, knjigama i drugim čitalačkim materijalima već od …

Jezično – govorni razvoj po dobi
17 travnja, 2020

U dobi između 2. i 3. godine U dobi između druge i treće godine, dijete postupno obogaćuje strukturu rečenice. U izgovoru još ima mnogo razvojnih pogrešaka – ispušta suglasnike, zamjenjuje ih sličnima ili ih izgovara na pogrešan način. Zbog toga …

Search

Kategorije

  • Arhiva novosti
  • Edukativne teme i savjeti
  • Jelovnik
  • Logopedski kutak
  • Natječaji
  • Novosti
  • Objave
  • Programi
  • Psihološki kutak
  • Upisi

Dječji vrtić Bubamara Kneginec

No apps configured. Please contact your administrator.

Login with your site account

Lost your password?