• Naslovnica
  • O nama
    • Zaposlenici
    • Radno vrijeme
    • Programi
  • Pravni kutak
    • Statut
    • Upisi
    • Upravno vijeće
    • Planovi i izvješća
    • Financijsko poslovanje
    • Natječaji
    • Pravo na pristup informacijama
  • Novosti
  • Kutak za roditelje
    • Jelovnik
    • Kućni red
    • Edukativne teme i savjeti
    • Logopedski kutak
    • Psihološki kutak
    • Knjižnica
    • Korisni linkovi
      • Općina Gornji Kneginec
      • Turistička zajednica
      • Lukin portal za djecu i obitelj
      • Logoped.hr
      • Portal udruge Roda
      • Hrabri telefon za odrasle
      • Portal Čitaj mi
  • Kontakt
Nazovite nas!
(042) 690 661
bubamara.kneginec1@gmail.com
Login
No apps configured. Please contact your administrator.

Login with your site account

Lost your password?

Dječji vrtić BubamaraDječji vrtić Bubamara
  • Naslovnica
  • O nama
    • Zaposlenici
    • Radno vrijeme
    • Programi
  • Pravni kutak
    • Statut
    • Upisi
    • Upravno vijeće
    • Planovi i izvješća
    • Financijsko poslovanje
    • Natječaji
    • Pravo na pristup informacijama
  • Novosti
  • Kutak za roditelje
    • Jelovnik
    • Kućni red
    • Edukativne teme i savjeti
    • Logopedski kutak
    • Psihološki kutak
    • Knjižnica
    • Korisni linkovi
      • Općina Gornji Kneginec
      • Turistička zajednica
      • Lukin portal za djecu i obitelj
      • Logoped.hr
      • Portal udruge Roda
      • Hrabri telefon za odrasle
      • Portal Čitaj mi
  • Kontakt

Logopedski kutak

  • Home
  • Blog
  • Logopedski kutak
  • Simptomi usporenog jezično – govornog razvoja

Simptomi usporenog jezično – govornog razvoja

  • Posted by admin
  • Categories Logopedski kutak
  • Date 17/04/2020
  • Comments 0 comment

Simptomi usporenog jezično – govornog razvoja

DOB PRAVILAN RAZVOJ SIMPTOMI USPORENOG RAZVOJA
0 – 3 mj. •         glasa se, smije, plače

•         sluša glasove i druge zvukove

•         ne reagira na jake zvukove
3 – 9 mj. •         igra se govornim organima (plazi jezik, guguće)

•         pojava redupliciranog brbljanja između 6. i 9.mj (isti slogovi, npr. ba – ba)

•         pojava neredpuliciranog brbljanja (različiti slogovi, npr. ba – ma) nakon 8.mj

 

•         izostaje reakcija na poznati glas

•         ne smije se glasno

•         ne pokazuje zanimanje za zvučne igračke

9 – 15 mj. •         razumije jednostavne upute i izvršava ih (npr. daj loptu)

•         razumije značenje više jednostavnih riječi

•         javlja se prva riječ sa značenjem

•         gestom, pokazivanjem vokalizacijom pokazuje što želi

•         maše pa-pa

•         odmahuje glavom u značenju NE

•         pogledom traži imenovane predmete

•         miče se od nepoznatih osoba

•         ne brblja

•         siromašno brbljanje

•         ne odaziva se na ime

•         nema kontakt očima

•         izostaje pojava prve riječi

15 – 18 mj. •         govori 5 – 20 riječi, uglavnom imenice

•         ponavlja riječi i fraze

•         pokazuje 1 do 3 dijelova tijela

•         donosi stvari da ih pokaže drugima

•         traži što želi gestom, vokalizacijom ili pokazivanjem

•         ne razumije jednostavne upute i pitanja

•         ne govori barem 5 riječi

18mj. – 2 god. •         koristi oko 50 prepoznatljivih riječi

•         može pokazati i imenovati svakodnevne predmete

•         kombinira dvije riječi u rečenicu npr. „Beba papa“

•         zna pokazati najmanje 5 dijelova tijela

•         razumije pitanja koristi negacije: ne, nema

•         počinje koristiti glagole i pridjeve

•         oponaša zvukove životinja

•         odgovara sa „da“ ili „ne“

 

•         ne slijedi i ne razumije jednostavne upute („daj“, „donesi“, „dođi“)

•         ne kombinira dvije riječi u rečenicu

•         ne pokazuje dijelove tijela na upit

•         ne imitira riječi i akcije odraslih

2-3 god. •         slaže rečenice od 2 – 3 riječi

•         postavlja jednostavna pitanja

•         počinje koristiti prošlo i buduće vrijeme

•         sluša kratke priče

•         privlači pažnju riječima

•         zna odnose: u, na, ispod, gore, dolje

•         pridružuje iste boje

•         odgovara na pitanja „tko?“ ,„gdje?“, „ što?“

•         izražava emocije

•         ne postavlja pitanja

•         ne odgovara na pitanja

•         ne koristi jednostavne rečenice

3-4 god. •         koristi rečenicu od 3- 4 riječi

•         koristi zamjenice

•         zna svoje ime, godine i spol

•         prepričava kratke priče

•         postavlja pitanja: „zašto?“, „kada?“, „što ako?“

•         pokazuje osnovne boje

•         odgovara na uputu koja uključuje tri radnje (npr idi u sobu, nađi loptu i donesi)

 

•         ne izgovara većinu glasova

•         okolina ga ne razumije

•         ne razumije dvostruke i trostruke naloge

•         nema interakcije s drugom djecom

 

4 – 5 god. •         odgovara adekvatno na pitanja „koliko?“, „kako?“

•         pita za značenje riječi

•         prepričava duge priče

•         mehanički broji do 10

•         koristi rečenicu s 4 – 6 riječi

•         rečenice su gramatički pravilne

•         imenuje krug i trokut

•         siromašan vokabular

•         česte gramatičke pogreške

•         ne poznaje boje

•         izostavlja glasove

•         ne razumije i ne koristi prijedloge

 

5 – 6 god. •         izgovor svih glasova je pravilan

•         ima koncept vremena: jučer, danas, sutra, ujutro, navečer

•         razumije odnose uzroka i posljedice

•         zna napisati svoje ime

•         zna da tekst reprezentira govorni jezik

•         pokazuje interes za slova, knjige

•         prepoznaje i imenuje slova i brojeve

•         teškoće u razumijevanju i upotrebi prijedloga i antonima

•         pogreške u izgovoru glasova

•         teško pamti priče i pjesmice

•         ne može ispričati neki događaj

•         teškoće u izdvajanju prvog i zadnjeg glasa

6 – 7 god. •         lako koristi rečenice složene gramatičke strukture

•         imenuje dane  u tjednu

•         pričanje priče uključuje događaj, likove i teme

•         govor je prikladan socijalnoj situaciji

•         uspostavlja se veza slovo – glas

•         izdvaja prvi i posljednji glas u riječi, rastavlja riječ na glasove i spaja u smislenu cjelinu

•         poznaje slova

•         počinje čitati

•         ne razlikuje slova i brojeve

•         teško pamti

•         nije usvojena glasovna svjesnost

 

 

Literatura:

Andrešić, D., Benc Štuka, N., Gugo Crevar., N, Ivanković, I., Mance, V., Mesec, I., Tambić, M. (2009). Najčešći poremećaji jezično – govorne komunikacije djece predškolske dobi. Priručnik za roditelje, odgojitelje, pedijatre i sve koji prate razvoj djece. Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.

http://logoped.hr/razvojna-linija/

Martina Užarević, mag. logoped

  • Share:
author avatar
admin

Previous post

Mama i tata, idemo čitati!
17/04/2020

Next post

Obavijest u savjetovanju psihologa putem maila
22/04/2020

You may also like

Mama i tata, idemo čitati!
17 travnja, 2020

Čitanje je aktivnost koja se počinje podučavati u školskoj dobi, no temelji ili predvještine za razvoj uspješnog čitanja počinju već u ranoj dobi. Što roditelji mogu učiniti? Roditelji bi trebali okružiti dijete slikovnicama, knjigama i drugim čitalačkim materijalima već od …

Jezično – govorni razvoj po dobi
17 travnja, 2020

U dobi između 2. i 3. godine U dobi između druge i treće godine, dijete postupno obogaćuje strukturu rečenice. U izgovoru još ima mnogo razvojnih pogrešaka – ispušta suglasnike, zamjenjuje ih sličnima ili ih izgovara na pogrešan način. Zbog toga …

Logopedske igre za pripremu predškolaraca za školu
17 travnja, 2020

ISTI GLAS Cilj: Traženje zajedničkog početnog ili završnog glasa  u riječima, aktivizacija i proširivanje rječnika. Igra: Izgovarajte djetetu po 5 riječi koje počinju istim glasom i tražite od njega da odredi koji je glas zajednički tim riječima. Primjer s glasom …

Leave A Reply Otkaži odgovor

Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.

Search

Kategorije

  • Arhiva novosti
  • Edukativne teme i savjeti
  • Jelovnik
  • Logopedski kutak
  • Natječaji
  • Novosti
  • Objave
  • Programi
  • Psihološki kutak
  • Upisi

Dječji vrtić Bubamara Kneginec

No apps configured. Please contact your administrator.

Login with your site account

Lost your password?