• Naslovnica
  • O nama
    • Zaposlenici
    • Radno vrijeme
    • Programi
  • Dokumenti
    • Pravni akti
    • Upisi
    • Upravno vijeće
    • Financije (planovi)
    • Pedagoška dokumentacija
    • Natječaji
    • Pristup informacijama
    • Zakoni i propisi
    • Zakon o fiskalnoj odgovornosti
    • Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću
      • Prijedlog Odluke
  • Novosti
  • Kutak za roditelje
    • Jelovnik
    • Kućni red
    • Edukativne teme i savjeti
    • Logopedski kutak
    • Psihološki kutak
    • Knjižnica
    • Korisni linkovi
      • Općina Gornji Kneginec
      • Turistička zajednica
      • Lukin portal za djecu i obitelj
      • Logoped.hr
      • Portal udruge Roda
      • Hrabri telefon za odrasle
      • Portal Čitaj mi
  • Kontakt
Nazovite nas!
(042) 690 661
bubamara.kneginec1@gmail.com
Login
No apps configured. Please contact your administrator.

Login with your site account

Lost your password?

Dječji vrtić BubamaraDječji vrtić Bubamara
  • Naslovnica
  • O nama
    • Zaposlenici
    • Radno vrijeme
    • Programi
  • Dokumenti
    • Pravni akti
    • Upisi
    • Upravno vijeće
    • Financije (planovi)
    • Pedagoška dokumentacija
    • Natječaji
    • Pristup informacijama
    • Zakoni i propisi
    • Zakon o fiskalnoj odgovornosti
    • Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću
      • Prijedlog Odluke
  • Novosti
  • Kutak za roditelje
    • Jelovnik
    • Kućni red
    • Edukativne teme i savjeti
    • Logopedski kutak
    • Psihološki kutak
    • Knjižnica
    • Korisni linkovi
      • Općina Gornji Kneginec
      • Turistička zajednica
      • Lukin portal za djecu i obitelj
      • Logoped.hr
      • Portal udruge Roda
      • Hrabri telefon za odrasle
      • Portal Čitaj mi
  • Kontakt

Psihološki kutak

  • Home
  • Blog
  • Psihološki kutak
  • Priprema djeteta za školu

Priprema djeteta za školu

  • Posted by admin
  • Categories Psihološki kutak
  • Date 15/05/2020
  • Comments 0 comment

Mnoga se pitanja i dvojbe javljaju kod roditelja pred djetetov polazak u školu: je li dijete spremno, zna li dovoljno, je li socijalizirano, kakva mu je pažnja, što je uopće važno za djetetov uspjeh u školi? Za cjelokupan razvoj djeteta neophodno je stvarati motivirajuće okruženje koje potiče dječju radoznalost, stjecanje novih iskustava, igru i stvaranje. U takvom okruženju dijete će lakše steći sposobnosti i vještine potrebne za uspjeh u školi. Kako će dijete percipirati polazak u školu, u velikoj mjeri ovisi od stava roditelja. Ukoliko roditelj školu doživljava kao pozitivno mjesto gdje će dijete učiti i stjecati nova prijateljstva, vjerojatnije je da će dijete s osmijehom krenuti u školu.

Dijete ulaskom u školu postaje dio organizirane i strukturirane sredine te se susreće  s jasnim  zahtjevima društva o tome što mora naučiti. Uspješno uključivanje u školu snažno utječe na razvijanje pozitivnog stava prema učenju, kao i slike o sebi. Dijete treba podnijeti duže odvajanje od roditelja. Od djeteta se očekuje duža usredotočenost na školsko učenje. Djeca ulaze u sredinu u kojoj će u krugu vršnjaka i u okvirima koje definira društvo razvijati, provjeravati i pokazivati svoje sposobnosti i osobine. Samostalno će se snalaziti u brojnim situacijama u kojima su im dosad pomagali roditelji. Nadalje, prvi školski dani mogu biti uzbudljivi, ali i popraćeni strahom i/ili neugodom. Zbog svega navedenog važno je prije polaska djeteta u školu procijeniti zrelost djeteta za školu, a istovremeno otkriti i eventualne poteškoće kako bi se one mogle pravovremeno i primjereno otkloniti.

Što je to što se procjenjuje kod djeteta prije polaska u školu?

Bitno je da je dijete tjelesno spremno za školu s obzirom na dob. Navedeno se primarno odnosi na visinu, težinu i mišićnu snagu djeteta.  Dijete predškolske dobi voli biti u pokretu, spretno se koristi priborom za jelo, samostalno veže vezice na cipelama, pravilno drži olovku, voli crtati, pisati, izrezivati.

Kognitivna spremnost za školu uključuje: predznanje o sebi i svojoj obitelji (ime i prezime (svoje i roditelja), adresu i broj telefona, siguran put od kuće do škole…), prostornu orijentaciju (desno-lijevo), vremensku orijentaciju (danas-jučer-sutra), poznavanje količine i veličine, brojanje (minimalno do 10) i računanje (zbrajanje i oduzimanje na konkretnom materijalu do 10),-pamćenje i reproduciranje pjesmica i priča, dobru pažnju (oko 15-20 minuta, namjerna pažnja), razlikovanje i imenovanje boja, razvijenost grafomotoričkih vještina (pravilno držanje olovke, jasne linije, adekvatan pritisak, povlačenje linije po uzorku od crte do crte, od točke do točke, povlačenje ravnih, kružnih i valovitih linija, precrtavanje geometrijskih likova: kruga, kvadrata, trokuta, romba.

Presudni faktor za procjenu djeteta nespremnim za školu najčešće bude manjak emocionalne zrelosti, velika zaigranost, nezainteresiranost za školsko gradivo, predškolsku pripremu za školu, nemogućnost usmjeravanja pažnje i koncentracije na dati sadržaj. Emocionalna spremnost za školu odnosi se na to da je dijete postiglo određeni stupanj stabilnosti. Dijete lakše kontrolira emocije nego  u prethodnim fazama razvoja, viša mu je razina tolerancije na frustraciju te lakše podnosi neuspjeh. Ima uglavnom pozitivnu sliku o sebi te je samostalno u brizi za sebe. Također, motivirano je za učenje te pokazuje interes za isto.

Važna je i socijalna spremnost za školu koja podrazumijeva: ostvarivanje uspješne komunikacije s vršnjacima i učiteljima te mogućnost suradnje s drugima, poštivanje dogovorenih pravila, usvajanje društvenih normi, kulturno ophođenje (hvala, molim, izvoli, oprosti), suradnja i dijeljenje s prijateljima te rješavanje malih sukoba dogovorom, izražavanje vlastitih želja i potreba i uvažavanje tuđih, komunikativnost i asertivnost (znati reći “ne”, odoljeti pritisku vršnjaka).

Govorna spremnost za školu odnosi se na čisto i razgovijetno izgovaranje glasova. Dijete može na temelju slušanja rastaviti riječi na glasove i spajati glasove u riječi (glasovna analiza i sinteza: nos = n-o-s; r-u-k-a = ruka), razumije i slijedi verbalne upute, sluša i sudjeluje u grupnom razgovoru, pripovijeda u logičnom slijedu (početak-sredina-kraj).

Kako roditelji mogu pomoći?

  • razgovarajte s djetetom, potičite i zadovoljavajte njegovu znatiželju
  • igrajte se zajedno s djetetom (društvene igre kao npr. memory, domino, čovječe ne ljuti se potiču razvoj pamćenja, pažnje, usvajanje pojma broja, poštivanja pravila, tolerancije na neuspjeh…)
  • igrajte „matematičke igre“ u svakodnevnim situacijama (uspoređivanje, svrstavanje i razvrstavanje, sparivanje i pridruživanje, rastavljanje cjelina na dijelove i obrnuto, brojenje, prepoznavanje brojki) i tako potičite razvoj percepcije, usvajanje pojma broja, logičko zaključivanje
  • stvarajte okruženje u kojem će dijete imati mnogo pisanog i likovnog materijala: knjige, slikovnice, časopise, bojice, olovke, flomastere, glinamol, kolaž…
  • zajednički obavljajte kućanske poslove, povjeravajte djetetu zadatke za koje je sposobno i uz koje se osjeća vrijedno
  • često čitajte djetetu zanimljive priče, učite brojalice i pjesmice, rješavajte zagonetke
  • podržavajte ga kada naiđe na problem, uvažavajte njegova rješenja, pomažite u izboru i odvagivanju mogućih posljedica
  • zbivanja u školi ne uljepšavajte, ali nemojte dijete niti zastrašivati ili plašiti školom
  • djetetu pričajte o svojim iskustvima u školi
  • uključite dijete u izbor i kupovinu školske torbe i potrebnog pribora
  • proslavite polazak u školu, pokažite interes za školska zbivanja i školsko gradivo
  • podržite dijete u početnoj prilagodbi, pohvalite trud koji ulaže, a ukoliko već kritizirate, kritizirajte ponašanje, a ne dijete

 

Helena Ivančić, mag. psych.

 

Literatura:

Čudina Obradović, M. (2008). Spremnost za školu: višestrukost značenja pojma i njegova

suvremena uporaba. Hrčak, portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske, 10, str. 285-300.

Hitrec, G. (1991). Kako pripremiti dijete za školu. Zagreb: Školska knjiga.

Oštarčević, J. (2008). Priručnik za upis djece u prvi razred. Zagreb: Agencija za odgoj i

obrazovanje.

Starc, B., Čudina Obradović, M., Pleša, A., Profaca, B., Letica, M. (2004). Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi: priručnik za odgojitelje, roditelje i sve koji odgajaju djecu predškolske dobi. Zagreb: Golden marketing—Tehnička knjiga.

  • Share:
author avatar
admin

Previous post

Ekranitis – utjecaj medija na razvoj djeteta predškolskog uzrasta
15/05/2020

Next post

Letak – Spremnost za školu
15/05/2020

You may also like

Ideje za obiteljske aktivnosti koje grade psihološku otpornosti i emocionalno povezuju članove obitelji
15 svibnja, 2020

Mentalno zdravlje jednako je važno, ako ne i važnije od onog tjelesnog. Kako biste ga očuvali,  kako kod svoje djece, tako i kod sebe, okušajte se u nekim od opisanih aktivnosti koje slijede u nastavku. Primjere aktivnosti pripremili su stručnjaci …

Slikovnice i radni materijali za djecu na temu koronavirus
15 svibnja, 2020

Poštovani roditelji, U nastavku je pripremljen popis izvora gdje možete pronaći korisne informacije o koronavirusu, slikovnice za djecu na aktualnu temu te materijale za rad s djecom predškolskog uzrasta. Materijale su pripremiti stručni timovi Poliklinike za zaštitu djece i mladih …

Letak – Kako izdržati u kući i ne izludjeti
15 svibnja, 2020

Letak – Kako izdržati u kući i ne izludjeti

Leave A Reply Otkaži odgovor

Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.

Search

Kategorije

  • Arhiva novosti
  • Edukativne teme i savjeti
  • Jelovnik
  • Logopedski kutak
  • Natječaji
  • Novosti
  • Objave
  • Programi
  • Psihološki kutak
  • Upisi

Dječji vrtić Bubamara Kneginec

No apps configured. Please contact your administrator.

Login with your site account

Lost your password?