Uloga logopeda u vrtiću
U sklopu projekta „Nove inkluzivne usluge za učenje, rad i rast u lokalnoj zajednici“ u Dječjem vrtiću Bubamara zaposlen je logoped. Logoped je stručnjak koji se bavi prevencijom, otkrivanjem, dijagnosticiranjem i rehabilitacijom poremećaja verbalne i neverbalne komunikacije, jezika, govora, glasa te čitanja i pisanja. Najčešći poremećaji koji zahtijevaju stručnu pomoć logopeda u vrtićkoj dobi su: poremećaji artikulacije ili izgovora glasova, nedostatne predvještine čitanja i pisanja, razvojni jezični poremećaj, poremećaji ritma i tempa govora, poremećaji socijalne komunikacije, autizam i dr.
Najveći dio rada logopeda odnosi se na rad s djecom. Obilaskom svih odgojnih skupina, logoped u vrtiću provodi trijažna ispitivanja i individualnu logopedsku procjenu u svrhu otkrivanja djece s teškoćama u komunikacijskom i jezično – govornom razvoju, a po potrebi šalje djecu na dodatne specijalističke obrade izvan ustanove. Djecu, za koju se temeljem procjene utvrdi da pokazuju određene rizike za nastanak teškoća ili su teškoće već prisutne, uključuje u individualnu ili grupnu terapiju koja se provodi tijekom radnog vremena vrtića, a roditelje obavještava o rezultatima procjene te ih savjetuje o načinu poticanja vještina koja djetetu nedostaju ili su manjkave u odnosu na kronološku dob. Također, edukativnim i savjetodavnim radom s odgojiteljima i drugim stručnim suradnicima provodi prevenciju i ublažavanje teškoća u jezično – govornom razvoju.
Osim neposrednog rada s djecom, logoped radi sve poslove stručnog suradnika, stručno se usavršava, sudjeluje u svim aktivnostima vrtića te surađuje sa širom društvenom zajednicom i institucijama.
Martina Užarević, mag. logoped