Logopedske igre za pripremu predškolaraca za školu
ISTI GLAS
Cilj: Traženje zajedničkog početnog ili završnog glasa u riječima, aktivizacija i proširivanje rječnika.
Igra: Izgovarajte djetetu po 5 riječi koje počinju istim glasom i tražite od njega da odredi koji je glas zajednički tim riječima.
Primjer s glasom /p/: pas, patka, pile, paprika, papiga
Kada dijete s lakoćom svlada ovaj zadatak, možete mu ponuditi 5 riječi u kojima treba tražiti završni glas.
DODAVALICA
Cilj: Aktivizacija i proširivanje rječnika, razvoj slušnog pamćenja, koordinacije pokreta i govora
Igra: Odaberite neki glas i prisjećajte se riječi koje imaju taj glas u početnoj poziciji. Zatim bacite djetetu loptu, a ono mora brzo izgovoriti riječ na zadani glas i odmah vam vratiti loptu. Ne smijemo ponavljati već jednom izgovorene riječi.
U TRGOVINI
Cilj: određivanje početnog glasa u riječima, bogaćenje rječnika
Igra: Roditelj je prodavač, a dijete kupac koji treba kupovati predmete čiji nazivi počinju zadani glasom. Mogu se kupovati namirnice, igračke, namještaj i sve što igrači požele. Važno je da naziv svakog predmeta koji se kupuje počinje zadanim glasom.
GLASOVNA SLIKOVNICA
Cilj: određivanje početnog glasa u riječima, bogaćenje vokabulara
Materijal: bijeli papir (najmanje 30 listova), škare, ljepilo, stari katalozi
Igra: Na svakom listu papira u gornjem lijevom kutu napišite jedno veliko tiskano slovo. Iz starih kataloga dijete treba izrezivati slike i lijepiti ih na listove uzimajući u obzir odgovarajući početni glas.
TAJNA ŠIFRA
Cilj: vježbanje glasovne sinteze
Igra: Recite djetetu da ćete mu govoriti riječi tajnom šifrom kako je ne bi razumjeli pirati ili neki drugi izmišljeni likovi. Izgovarajte glas po glas s kratkim stankama između svakog glasa. Dijete treba pažljivo slušati svaki lančić glasova i izgovoriti cijelu riječ. Počnite s kratkim riječima, pa postupno povećavajte broj glasova unutar riječi.
Npr. m-i-š
z – e- c
k – a – p- a
m – a- č – k – a
o – l –o – v- k- a (…)
DOVRŠI RIJEČ
Cilj: poučavanje glasovne sinteze i analize
Igra: Roditelj izgovara početak riječi, a dijete izgovara kraj. Npr. mač – ka; ba – ka… Ako dijete dovrši riječ drugim slogom i ispadne neka druga riječ, prihvatite to kao pogodak.
TRAGAČI
Cilj: Poučavanje slogovnoj analizi i smišljanje riječi s određenim brojem slogova.
Igra: U prostoriji se skrivaju predmeti na zadane slogove. Djetetu je potrebno reći koliko je točno skriveno predmeta i na koje početne slogove. Ono ih treba naći i izgovoriti nazive. Kad sve nađe, dobiva značku tragača.
Literatura:
Posokhova, I. (2010). 200 logopedskih igara. Zagreb: Planet Zoe. d.o.o.
Martina Užarević, mag. logoped